GYULAI CIVIL SZERVEZETEK SZÖVETSÉGE

>>>>>>>>>>>> GyCSzSz - HIVATALOS HONLAPJA <<<<<<<<<<<<<<< gycszsz@gmail.com

ALAPSZABÁLY MÓDOSÍTÁS TERVEZET

 

A Gyulai Civil Szervezetek Szövetsége közgyűlése a 2012. október 02. napján megtartott közgyűlése a szövetség alapszabályát az alábbiak szerint módosítja:

 

1./           Az alapszabály preambulumában megjelölt jogszabályi hivatkozás az alábbiak szerint módosul: a Polgári Törvénykönyv, valamint az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezet működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény rendelkezései” rendelkezés lép.

 

2./           Az alapszabály I. Fejezet 4. pontjában a „társadalmi” szó hatályát veszti, az alapszabályban a GYCSZSZ rövidítés helyébe „szövetség” meghatározás kerül.

 

3./           Az alapszabály II. fejezetének  „A szövetség közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független, azoktól anyagi támogatást nem kap, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, országgyűlési és megyei, fővárosi önkormányzati választáson jelöltet nem állit és nem támogat.” szövegrésze hatályát veszti.

 

4./           Az alapszabály I. fejezet 7. pontjának „társadalmi és” szövegrésze, valamint „Ennek részleteit a Szervezeti és Működési Szabályzatban (a továbbiakban SZMSZ) tartalmazza. Civilházat működtet rendezvények megtartása, képzés és továbbképzés céljából. Pályázatot írhat ki, és ösztöndíjat alapíthat.” szövegrésze hatályát veszti, ezzel egyidejűleg annak helyébe az alábbi rendelkezés lép: „A szövetség civil házat működtetet, továbbá bármely cél szerinti juttatását  pályázathoz kötheti. Ebben az esetben a pályázati felhívás nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből - az eset összes körülményeinek mérlegelésével - megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat.

A pályázat kiírására az elnökség jogosult. A pályázati feltételeket a szövetség honlapján (www.gycszsz.hu.hu), valamint Gyula Város hetilapjában (Gyulai Hírlap) kell közzétenni, a pályázati határidő kezdetének és lejártának pontos megjelölésével.

A benyújtott pályázatok elbírálására az elnökség jogosult. A pályázatát benyújtókat az elnökség köteles döntéséről írásban értesíteni.”

 

5./           Az alapszabály III. fejezet 9./ pontjának a „társadalmi szervezet” szövegrésze helyébe az alábbi rendelkezés lép: „civil szervezet” rendelkezés lép, hatályát veszti a „javaslatára a közgyűlés” szövegrész, valamint az alábbi szövegrésszel egészül ki: „Pártoló tag lehet az a civil szervezet, amely a szövetség alapszabályával és céljaival egyetért, és hajlandó az együttműködésre, és a tagdíjat megfizeti. A pártoló tagok egyedileg vállalt tevékenységükkel, illetve anyagi hozzájárulásukkal segítik a szövetséget  céljai elérésében.”

 

6./           Az alapszabály III. fejezet 10. pontja hatályát veszti annak helyébe az alábbi rendelkezés lép:  A szövetségi tagsági viszony megszűnik:

-  kilépéssel,

-  kizárással,

- a tag megszűnésével,

- a tag törlésével.

 

A tag  kilépés szándékát a szövetség elnökéhez írásban jelentheti be. A tag kilépéséről az elnök tájékoztatja az elnökséget, illetőleg a tagok személyében és számában bekövetkezett változásokról évente egy alkalommal a közgyűlést.

-  2   -

 

Az elnökség a tagdíj fizetési kötelezettségét elmulasztó tagot köteles írásban, legalább 15 napos fizetési határidővel felhívni kötelezettsége teljesítésére. Amennyiben a tag a felhívásnak nem tesz eleget, az elnökség a tag tagsági viszonyt törléssel megszüntetheti. A törlésről az elnökség köteles határozatot hozni és azt írásban közölni a taggal. A tag a határozattal szemben a kézbesítést követő 15 napon belül a szövetség közgyűléséhez fellebbezést nyújthat be.

 

A szövetség tagját eljárás lefolytatása után meghozott írásbeli határozattal a szövetség elnöksége kizárhatja a tagok sorából, amennyiben a tag az alapszabályban meghatározott célok megvalósítását veszélyezteti és ilyen tevékenységet lát el.

                A tagot, illetőleg annak képviselőjét a vezetőség írásban köteles értesíteni a kizárási eljárás megindításáról, amelyben meg kell jelölni az eljárás alapjául szolgáló okot.

                A elnökség a kizárási határozat meghozatala előtt a tag képviselőjét köteles  meghallgatni, amelynek során biztosítani kell számára, hogy védekezését előterjessze, szükség esetén az általa megjelölt tanúk meghallgatásra kerüljenek. A tag és a tanúk meghallgatásáról jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet az elnökség tagjainak, a tag képviselőjének, a tanúnak is alá kell írnia.

                A kizárási eljárást az elnökség határozattal köteles lezárni. Mind az eljárást megszüntető, mind a tag kizárását kimondó határozatot a tagnak írásban kell kézbesíteni.

                A szövetség tagja a kizárást kimondó határozattal szemben - annak kézbesítését követő 15 napon belül - közgyűléséhez fellebbezhet. A fellebbezést a közgyűlés soron következő ülésén köteles tárgyalni. A közgyűlés határozatát annak kézbesítését követő 30 napon belül keresettel lehet megtámadni a Gyulai Törvényszék előtt.

                A tag tagsági viszonya a kizárást kimondó határozat jogerőre emelkedésének napján szűnik meg.”

 

7./           Az alapszabály IV. Fejezet 12. pontjának „Minden szövetségi tag jogosult a GYCSZSZ-nek, mint társadalmi szövetségnek erkölcsi erejével a nyilvánosság előtt is élni. Így megnevezésében feltűntetheti:  „A GYCSZSZ tagja” megjelölést és jogosult a GYCSZSZ emblémájának használatára.” szövegrésze hatályát veszti ezzel egyidejűleg annak helyébe az alábbi rendelkezés lép: „Minden tag jogosult a szövetség emblémájának használatára és szövetségi tagsága feltüntetésére.”

 

8./           Az alapszabály V. Fejezete hatályát veszti, ennek megfelelően azt követő alapszabályi fejezetek és pontok számozása megváltozik.

 

9./      Az alapszabály VI. Fejezet 16. pontja hatályát veszti, a 17. pontjának „Az elnökség a tisztségviselők, megbízottak részére megbízási díjat, az alkalmazottaknak munkadíjat állapíthat meg. Az elnökség dönt a költségtérítés szabályairól.”, ezzel egyidejűleg annak helyébe az alábbi rendelkezés lép: Az elnökség és az ellenőrző bizottság tagjai munkájuk alapján tiszteletdíjban részesülhetnek, amelyre javaslatot elnökségi tagok esetében az ellenőrző bizottság, ellenőrző bizottság esetén a szövetség elnöke az elnökséggel egyetértésben tehet. Tiszteletdíj kifizetés csak a közgyűlés határozata alapján lehetséges.”

 

10./         Az alapszabály VI. Fejezet 18./ pontja hatályát veszti, ezzel egyidejűleg annak helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

 

 

-   3   -

 

 

A közgyűlés, valamint az elnökség, az ellenőrző bizottság határozatának meghozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója, az általa képviselt civil szervezet a határozat alapján

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

Nem minősül előnynek a szövetség cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a szövetség által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, a létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

 

A szövetség megszűnését követő három évig nem lehet a szövetség vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt - annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig -,

a) amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,

b) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,

c) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki,

d) amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette, illetőleg törölte.

                A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

 

A szövetség ügyintéző és képviseleti szervének tagja az lehet,

           a) aki legalább korlátozottan cselekvőképes, kivéve, ha a cselekvőképességét a            bíróság a képviseleti joggal érintett ügycsoportban korlátozta, és

           b) a közügyek gyakorlásától nincs eltiltva, és

           c) aki

           ca) magyar állampolgár, vagy

           cb) a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és       tartózkodásáról szóló törvényben meghatározottak szerint a szabad mozgás és             tartózkodás jogával rendelkezik, vagy

           cc) a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló          törvény hatálya alá tartozik, és bevándorolt vagy letelepedett jogállású,     illetve    tartózkodási        engedéllyel rendelkezik.

 

Nem lehet az ellenőrző bizottság elnöke vagy tagja az a személy, aki

a) az elnökség elnöke vagy tagja,

b) a szövetséggel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

c) a szövetség cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a szövetség által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott alapcél szerinti juttatást -, illetve

d) az a) - c) pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója.”

-   4   -

11./         Az alapszabály VI. Fejezet „Közhasznúsági nyilatkozatok” cím alatti 19-21. pontjai hatályukat vesztik és ezzel egyidejűleg azok helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

„A szövetség nem zárja ki, hogy tagjain kívül más civil szervezet is részesülhessen a szövetség közhasznú szolgáltatásaiból.

 

A szövetség tagjain kívül más civil szervezet úgy részesülhet a szövetség közhasznú szolgáltatásaiból, hogy részt vesz a szövetség által szervezett rendezvényeken, előadásokon, együttműködik céljai megvalósításában.

 

A szövetség által szervezett rendezvényeken, előadásokon minden érdeklődő részt vehet, azok nyilvánosak.

 

A szövetség gazdasági-vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, a közhasznú célok megvalósítását nem veszélyeztetve végez.

 

A szövetség gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapszabályban meghatározott közhasznú tevékenységre fordítja.

A szövetség a vezető tisztségviselőt, a támogatót, az önkéntest, valamint e személyek közeli hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, illetve a szövetség által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő juttatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti.

          

A szövetség közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

Közvetlen politikai tevékenység: a párt érdekében végzett politikai tevékenység, az országgyűlési képviselői választáson történő jelöltállítás, a megyei, fővárosi önkormányzat képviselő-testületébe történő jelöltállítás, az Európai Parlament tagjának történő jelölés, a megyei jogú város képviselő-testületébe történő jelöltállítás, valamint a polgármester jelölése; nem minősül közvetlen politikai tevékenységnek a külön törvényben meghatározott nemzetiségi szervezet által a helyi, illetve nemzetiségi önkormányzati képviselői választáson történő jelöltállítás valamint a polgármester jelölése.

 

A szövetség közhasznú működésének, tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait, a testületi döntéseket, a szolgáltatásai igénybevétele módját, valamint a vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről készült éves beszámolót a szövetség honlapján (www.gycszsz.hu.hu)  hozza nyilvánosságra.

 

A szövetség a 2011. évi CLXXV. törvény 32.§ (4) bekezdés b) és c) pontjaiban, valamint a 32. § (5) bekezdés b) és c) pontjaiban meghatározott feltételeknek megfelel, ezért tevékenységéhez a megfelelő erőforrás rendelkezésére áll, valamint megfelelő társadalmi támogatottsága kimutatható.

 

A szövetség közhasznú tevékenysége az alábbi jogszabályokban meghatározott közfeladatokhoz kapcsolódik:

A szövetség a civil szervezet tagjai által ellátott közhasznú tevékenységekhez kapcsolódó bármely feladatot ellát, azt szükség szerint koordinálja, a tagok olyan közhasznú

-   5   -

tevékenységét segíti, amely közvetlenül, vagy közvetve olyan közfeladathoz kapcsolódik, amelyről törvény felhatalmazása alapján valamely állami szervnek vagy helyi önkormányzatnak kell gondoskodnia. A szövetség tevékenységével hozzá kíván járulni a társadalom és az egyének közös szükségleteinek kielégítéséhez.

A főbb közfeladatokhoz kapcsolódó tevékenységek és azok  jogszabályi alapjai:

- egészséges életmód segítését szolgáló tanácsadás és az egészségi állapot figyelemmel kísérése (1997. évi LXXXIII. tv. 11. § (1) bek. a) pontja, 1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bek. a) pontja, 88. § (2) bek. ba) pontja),



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 38
Tegnapi: 43
Heti: 136
Havi: 435
Össz.: 98 405

Látogatottság növelés
Oldal: Alapszabály
GYULAI CIVIL SZERVEZETEK SZÖVETSÉGE - © 2008 - 2024 - gycszsz.hupont.hu

Az, hogy weboldal ingyen annyit jelent, hogy minden ingyenes és korlátlan: weboldal ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »